top of page

NYITVA TARTÁS: Hétfő - Péntek: 8:00 - 17:00

Telefon:  +36-20-669-0692

                +36-1-310-2325

                +36-1-310-2334

Gumijavítás

Időnként előfordul, hogy a gumi megsérül: kiszakad, vágás keletkezik rajta, sérül az oldalfala. Ilyen esetekben új gumit kell vásárolni, rosszabb esetben legalább kettőt. Előfordul azonban az is, hogy a sérülés csak kisebb fokú, mert például „csak” egy szög került bele, vagy annyit érez az autós, hogy lassan enged az egyik gumijában a nyomás. Ilyen esetekben tökéletes megoldást jelent a gumi javítása. Szervizünkben a javítószálas mechanikus javítást preferáljuk.

Amikor egy autó begördül a problémával, szakértő kolléga megvizsgálja, hogy hol, milyen és mekkora sérülés keletkezett a gumiabroncson. Amennyiben javítható, azonnal hozzálátunk a javításhoz. A defektet okozó tárgyat eltávolítjuk a gumiból, majd célszerszámmal a lyukat kissé tágítjuk, a széleit megtisztítjuk és a speciális ragasztó anyaggal ellátott javítócsíkot a megfelelő technikával betömjük a gumiba, majd a felesleget levágjuk. Ezt követően már csak a gumi felfújása következik. 

Szervizünk nagy rutinnal rendelkezik a gumi javítása területén, szinte napi rendszerességgel végzünk javítást már több, mint tíz éve Ügyfeleink elégedettségére. A javítási módszer hatékonynak bizonyult, tapasztalataink 100%-os elégedettséget tükröznek.
 
A javítás folyamat egyszerűnek tűnik és számos helyen kínálnak javítókészletet annak érdekében, hogy az autós maga is orvosolni tudja a problémát. Mi mégis azt javasoljuk, hogy amennyiben lehetősége van rá, szakemberrel végeztesse a javítást, vagy ha a körülmények miatt az autós maga javította meg a gumit, mindképpen ellenőriztesse a gumiabroncs állapotát. 

A nem szakszerű javítás ugyanis lassú defekt utóhatást eredményez. A leírás alapján hiába tűnik bárki számára könnyű megoldásnak, tapasztalataink szerint bár gyorsan, de csupán időlegesen oldja meg a problémát. Ha valaki kényszer okán mégis maga javítaná ezzel a módszerrel a gumit, a maga és környezete biztonsága érdekében figyeljen arra, hogy a gumi sebességindexe sokat veszít, így az első szervizig mindenképpen javasolt a lassú közlekedés. Az úttest és az ember között a tényleges kapcsolatot a gumiabroncsok biztosítják. A gyorsítás, lassítás, kanyar mind-mind erősen terhelik a gumiabroncsokat. A sebesség növekedésével nő a gumiabroncs terhelése is. Az az abroncs, amelyet nem szakszerűen javítottak és így lassan, szinte észrevehetetlenül, de ereszt, komoly balesetveszélyt jelent, mert az alacsony légnyomás a gumiabroncsban végeredményben akár teljes kontrollvesztéshez is vezethet.

Vannak olyan helyzetek, amikor elkerülhetetlen, hogy az ember maga oldja meg a defektet – ha nem akar autómentőre várni. Egyre több gépjármű nem pótkerékkel, hanem ún. javító készlettel van ellátva. A javító készletek általában egy flakon hab spray-ből és a szivargyújtóról üzemeltethető elektromos levegőpumpából állnak. A hab sprayt fel kell rázni, majd fejjel lefelé az egész tartalmát a hajtó gázzal együtt bele kell nyomni a gumiba. Ez a módszer gyors és biztonságos megoldást jelent, ha az autópályán ért bennünket a defekt, vagy egyéb okból azonnali segítségre van szükség. Azonban nem javasolt hosszú távon egy ilyen abronccsal közlekedni, mert a benyomott hab felesleges része a gumiabroncs belsejében szabadon mozog majd, amely a futóművet károsíthatja. A szabadon mozgó anyag nemcsak megszünteti a centírozás eredményét, de újabb centírozással sem lehet rajta segíteni. Az ilyen abroncsnak tehát mindenképpen a cseréje javasolt.

Ne felejtse tehát, hogy a nem szakember által végzett javítás azonnali és gyors megoldást jelenthet, de biztonságos és hosszútávú megoldást csak a szakember által végzett javítás nyújt.

Javasoljuk a gumijavítást követően a futómű beállítását is. Futómű beállítás nélkül ugyanis hiába került sor a gumi javítására. A sérült gumival való közlekedés okozta elmozdulások, azok korrigálása nélkül további meghibásodásokhoz vezetnek. Szervizünkben ezért lehetősége van futóművének beállítására is a legkorszerűbb Hofmann Geoliner 650 3D-s futómű állítóval.

 

bottom of page